vrijdag 5 juni 2015

7: Alleen de vogels...

Wat is er veel te doen en wat is er voor iedereen te weinig tijd. Toch maar gewoon terugverhuizen naar Bonaire? De laatste twee dagen is zelfs mijn blog erbij ingeschoten!

Waar was ik gebleven? Woensdag volgens mij! Eerst de dag maar eens een keer nuttig beginnen. Op bezoek bij Jan Okhuizen om te zien wat hij zoal tegenwoordig doet. Mooi bedrijf! Zelfde grootte als ik vroeger zelf had, alleen nu anno nu. Misschien moet ik bij Jan aan de slag gaan :-) 

Daarna door naar Tony. Met Tony heb ik in het verleden veel gebouwd maar jammer genoeg was hij niet aanwezig. Wel even de yard overgelopen. Wat een bekend gevoel, even bijpraten in de carpenteria, De bouw op Bonaire is nog geen vetpot, maar het gaat weer. Misschien dus weer bij Tony aan de slag...

Verder nog wat andere mensen  gesproken: Hotels, Appartementen: Grootste werkgever en opdrachtgever is tegenwoordig RCN en dat wemelt van de consultants... misschien een idee!

Anyway: naast werk ook deze dagen antuurlijk nog leuke dingen gedaan. Zo zijn we naar de animal shelter geweest. Waar we heeeeel lang geleden begonnen met een paar hokken staat nu een fraai complex. Niet dat iedereen daar aandacht voor had: de jonge hondjes en katjes waren natuurlijk veel aantrekkelijker... 
Natuurlijk nog even de Hangout bar weer onveilig gemaakt! En op woensdag nog een training meegepakt bij de barracudas. Ik heb zelfs scorend vermogen :-) Maar dat zoute water... dat is echt wennen! Het blijft pijn doen aan de ogen. Niets wat een goed biertje niet kan verhelpen trouwens..

Dus ook maar een Bonaire Blond geprobeert. Apart bier! Need to try! De gist zit onder in de fles en wordt apart opgeschonken. Leuk detail, maar heb me toch maar bij het bier gehouden. Heerlijke smaak #Doen

Duiken werd het deze vakantie niet voor mij: Vrijdag kon de rest (die wel bleef :( mee op een beginnersduik. Voor mij dus nog maar een ochtendje snorkelen. Deze keer op Donkey Beach, Mooi voor de airport. Ook hier weer een keur aan vissen, een kleine Murene en veel parrotfish. Daar ook nog maar eens gespeeld met de anemonen... ssssttt..hoort niet zo, maar het blijft een leuk gezicht... 

Donderdag de dag van vertrek. En natuurlijk had ik mijn paspoort zo goed opgeborgen dat ik die niet direct kon vinden... Maar ... ik ben het dan wel vaak kwijt, meestal is het niet weg! Zo dook ook deze keer het paspoort na enig speurwerk weer op. 

Na het snorkelen via Spice naar het appartment. Het vliegtuig had toch twee uur vertraging dus veel haast was er niet geboden. Koffer wegbrengen en weer terug om nog even te chillen... Tenslotte nog een biertje op de airport en het vliegtuig zien landen om dan uiteindelijk toch maar door de Douane te gaan: de rest achterlatend voor nog een paar dagen genieten!

Onderweg op Curacao een tussenstop: Moet je als transit passagier (je komt dus niet eens door de Douane...) een 100% controle ondergaan... Rare jongens ... "curacao the unfriendly island"? was eigenlijk altijd al zo. In Nederland nog eens door diverse checkpoints. Je kwam vroeger makkelijker van West naar Oost Berlijn!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten